7 porad, które oszczędzą Ci nerwów w razie wypadku lub nagłego zachorowania na majówce.
Szanowni Klienci ubezpieczeń podróżnych UNIQA!
Majówka zaplanowana, polisa podróżna zakupiona, więc na wszelki wypadek przekazujemy Państwu jeszcze kilka porad, co robić, aby w razie wypadku w podróży, zagubienia bagażu lub opóźnienia lotu nie dokładać sobie niepotrzebnie stresu związanego z organizacją pomocy.
- Zapisz w telefonie numer telefonu do Centrali Alarmowej i numer polisy. To samo niech zrobią Twoi towarzysze. Centrum Alarmowe Inter Partner Assistance Polska jest do dyspozycji 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, a obsługa jest w języku polskim.
Dla ubezpieczenia zawartego od 01.02.2023 :
tel.: +48 22 599 91 85, SMS.: +48 661 001 601, e-mail: likwidacja-turystyka@isoncare.eu
Dla ubezpieczenia zawartego do 31.01.2023 :
tel.: +48 (22) 575 90 80, SMS.: +48 661 000 017, e-mail: medical@ipa.com.pl
Będziemy z Tobą w stałym kontakcie. - Jak najszybciej zgłoś wypadek lub nagłe zachorowanie do Centrali Alarmowej. Jeśli Ty lub ktoś z Twoich towarzyszy ubezpieczonych w AXA zachorował lub uległ nieszczęśliwemu wypadkowi, niezwłocznie skontaktujcie się z naszym Centrum Alarmowym. Jeśli służby ratunkowe wiozą Cię do szpitala i jeżeli jesteś przytomny, zadzwoń sam. Jeśli straciłeś przytomność, to powinna to zrobić Twoja osoba towarzysząca. Chodzi o to, aby centrala mogła jak najszybciej skontaktować się z placówką, potwierdzić ochronę ubezpieczeniową i przejąć koszty leczenia, w razie potrzeby poinformować bliskich, zorganizować transport powrotny do Polski, zorganizować pobyt osoby towarzyszącej na miejscu. Nie róbcie tego sami. Dlaczego? Na przykład linie lotnicze mogą odmówić wpuszczenia na pokład osoby z nogą w gipsie albo usługi medyczne wykroczą poza zakres ubezpieczenia i będziecie musieli za nie zapłacić z własnej kieszeni. Jednym słowem, lepiej nie działać bez wiedzy AXA.
- Podaj numer swojej polisy, jeśli jesteś sprawcą wypadku. Jeśli jesteś sprawcą wypadku, zaczyna działać ubezpieczenie OC (odpowiedzialności cywilnej). Wtedy podaj poszkodowanemu numer swojej polisy, a AXA przejmie rozliczenie kosztów wypadku, który nieszczęśliwie spowodowałeś. Takie same informacje uzyskaj od sprawcy zdarzenia, w wyniku którego Ty uległeś wypadkowi: spisz numer polisy oraz dane osoby, która wyrządziła Ci szkodę. W obydwu przypadkach niezwłocznie powiadom Centralę Alarmową (nie później niż w terminie 7 dni od dania zdarzenia). Pracownicy Centrali powiedzą Ci, co masz dalej robić.
- Zbieraj faktury, rachunki, całą dokumentację medyczną. Jeśli jednak sam pokryjesz koszty leczenia za granicą, musisz uzyskać dokumentację medyczną i zachować faktury oraz rachunki za udzieloną pomoc czy zakup lekarstw. Prześlij te rachunki do AXA w ciągu 7 dni od powrotu do Polski wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia szkody dostępny na www.axa.pl w zakładce dokumenty/Ubezpieczenia turystyczne i wyślij pocztą do: Inter Partner Assistance Polska, ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa albo e-mailem: likwidacja@ipa.com.pl
- Pokryj koszty sam tylko w przypadku drobnego zachorowania. Katar, kaszel, lekka gorączka? Lekarz internista pod ręką? Wtedy nie musisz dzwonić do Centrali. Kup leki w aptece, zachowaj pisemne zalecenia medyczne i rachunki z apteki i po powrocie do Polski prześlij rachunki do refundacji. Maksymalny czas zwrotu pieniędzy to 30 dni.
- Niezwłocznie zgłoś zaginięcie lub zniszczenie bagażu, opóźnienie lotu albo rezygnację z podróży. Wypełnij formularz zgłoszenia szkody dostępny na stronie uniqa.pl w sekcji Szkody i roszczenia. W przypadku opóźnienia bagażu podróżnego lub opóźnienia lotu nie zapomnij wziąć z lotniska zaświadczenia z linii lotniczych o niedostarczeniu bagażu lub opóźnieniu lotu. Wszystkie pozostałe niezbędne dokumenty do zgłoszenia szkody są podane na druku zgłoszenia szkody.
- Przekaż te rady wszystkim swoim towarzyszom. Oszczędzisz również im stresu. Gdyby się tak zdarzyło, że po wypadku albo w razie nagłego zachorowania byłbyś nieprzytomny, oni powinni znać te zasady, aby móc Ci pomóc.
Życzymy udanego wypoczynku!
Zespół UNIQA