UNIQA informuje: zgłoszenie szkody po powodzi i deszczach nawalnych
Twoje mienie zostało uszkodzone w wyniku deszczów nawalnych lub powodzi?
Sprawdź, jakie kroki podjąć w pierwszej kolejności i jak zgłosić szkodę.
Co zrobić po wystąpieniu szkody?
W miarę możliwości najpierw zabezpiecz swoje mienie przed dalszym zniszczeniem.
Wykonaj zdjęcia uszkodzeń i przygotuj sobie ich listę – ta dokumentacja będzie Ci potrzebna do zgłoszenia szkody.
Dopiero po wykonaniu dokumentacji zdjęciowej możesz przystąpić do posprzątania nieruchomości i usuwania zniszczonego mienia.
Pamiętaj, że nie musisz czekać z posprzątaniem swojego domu lub mieszkania do czasu zgłoszenia szkody lub wizyty likwidatora. Dokumentacją szkodową będą zdjęcia, które wykonasz przed sprzątaniem.
Jak zgłosić szkodę?
Zachęcamy do korzystania z formularzy online, które są obecnie najszybszą formą rozpoczęcia procesu likwidacji:
Klienci indywidualni: https://form.uniqa.pl/ui/real-estate/form-selection?itm_campaign=formularze_online_prestep_zgloszenie_szkody_home,
Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe: https://formularze.uniqa.pl/uniqaforms/formularz-majatkowy oraz za pośrednictwem platformy iUNIQA,
Klienci MŚP: https://www.uniqa.pl/pomoc-i-obsluga/msp/#zgłośszkodę,
Klienci korporacyjni: https://www.uniqa.pl/pomoc-i-obsluga/ubezpieczenia-korporacyjne/likwidacja-szkod/ lub poprzez brokera ubezpieczeniowego,
Możesz też skorzystać ze specjalnej infolinii UNIQA: 22 589 92 63.
Na odszkodowanie mogą liczyć klienci, którzy posiadają aktywną umowę ubezpieczenia nieruchomości obejmującą swoim zakresem ryzyko powodzi, z uwzględnieniem ewentualnej karencji, czyli umownie określonego okresu, po upływie którego rozpoczyna się ochrona ubezpieczeniowa za tego rodzaju szkody.
Do zgłoszenia szkody niezbędne są:
- numer polisy,
- numer rachunku bankowego,
- dokumentacja zdjęciowa wraz z opisem uszkodzeń
Tam, gdzie jest to możliwe, warto załączyć dodatkową dokumentację, o ile się zachowała, np. faktury za zniszczone maszyny i urządzenia, dokumenty potwierdzające własność mienia (w przypadku nieruchomości może to być np. numer elektronicznej księgi wieczystej lub akt notarialny)
Dodatkowo, dla klientów korporacyjnych i z obszaru mieszkalnictwa (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe) ubezpieczyciel przygotował poradniki z najczęściej zadawanymi pytaniami i wskazówkami, jak sprawnie zgłaszać szkody masowe. Materiały są dostępne poniżej.
Instrukcja zgłaszania szkód - klienci korporacyjni
Instrukcja zgłaszania szkód - mieszkalnictwo