UNIQA ubezpieczenia online
Zaloguj

Ubezpieczenie OC

Już od 321 /rok!

Zniżka -15%
ubezpieczenie OC
Komunikacja
Zniżka -15%
Potrzebujesz taniego ubezpieczenia OC?
Oblicz składkę

Czas czytania:

Odszkodowanie z ubezpieczenia AC krok po kroku

Odszkodowanie z polisy AC można uzyskać dopiero wówczas, gdy zostaną dopełnione wszystkie formalności, w związku z zaistniałą szkodą. Najważniejszą kwestią jest termin zgłoszenia szkody, który zwykle wynosi maksymalnie 3 dni. Dopiero po dostarczeniu wszystkich wymaganych dokumentów, dochodzi do wyceny szkody i wypłaty odszkodowania.

Stało się – spowodowałeś stłuczkę i teraz chciałbyś skorzystać ze swojej polisy AC. Aby dostać odszkodowanie, trzeba najpierw zgłosić szkodę. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Odszkodowanie z AC otrzymasz dopiero po tym, jak dopełnisz wszystkich formalności związanych z zaistniałą szkodą. Po pierwsze pamiętaj, aby jak najszybciej zawiadomić o niej swojego ubezpieczyciela. Terminy oraz sposób zgłaszania szkody są szczegółowo opisane w OWU, czyli Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

Odszkodowanie z AC: zgłoszenie szkody

Standardowo nasi Klienci, którzy ubiegają się o odszkodowanie AC, mają na zgłoszenie szkody siedem dni, a w przypadku kradzieży pojazdu – 48 godzin. Zawiadomienia dokonują w formie pisemnej lub telefonicznie do centrum obsługi Klienta. Zgłoszenie powinno zawierać dane osobowe właściciela i kierowcy, numer rejestracyjny pojazdu, czas, miejsce oraz okoliczności zdarzenia, a także numer polisy, z której ma zostać wypłacone odszkodowanie AC.

Odszkodowanie z AC: skutki niedotrzymania terminów

Jeżeli właściciel polisy, z której ma być wypłacone odszkodowanie AC, z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa nie zgłosi szkody w określony przez OWU sposób, a jego działania przyczynią się do zwiększenia szkody albo uniemożliwią ubezpieczycielowi ustalenie okoliczności i skutków zdarzenia, ubezpieczyciel może odpowiednio zmniejszyć odszkodowanie z AC. Właśnie dlatego tak istotne jest, by szkodę zgłosić jak najszybciej.

Odszkodowanie z AC: dostarczenie dodatkowych dokumentów

Następnie Ubezpieczający, Ubezpieczony lub Kierowca, w dodatkowym terminie wyznaczonym przez ubezpieczyciela, wypełnia wymagane oświadczenia, druki, a także udostępnia określone dokumenty. Powinniśmy współpracować z ubezpieczycielem w celu ustalenia wszystkich okoliczności zdarzenia i rozmiaru szkody. Informacje, których udzielimy, pomogą pracownikom towarzystwa wykonać czynności niezbędne do szybkiej wypłaty odszkodowania z AC.

UNIQA daje swoim Klientom możliwość przyspieszenia formalności dzięki oględzinom online. Jest to nowoczesny sposób przeprowadzenia oględzin, polegający na udostępnieniu za pomocą smartfona lub tabletu obrazu zaistniałej szkody.

Zniżka -15%
Potrzebujesz taniego ubezpieczenia OC?
Oblicz składkę
Hanna Klimek - autor artykułu to Specjalista ds. Digital w Departamencie Sprzedaży Zdalnej w UNIQA S.A.
Hanna Klimek
Specjalista ds. Digital w Departamencie Sprzedaży Zdalnej UNIQA TU S.A.

Ukończyła Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ale w życiu zawodowym  zajęła się ubezpieczeniami. Od ponad 14 lat jej praca wiąże się z rożnymi aspektami ubezpieczeń. Zaczynała swoją karierę ubezpieczeniową w Dziale Obsługi Klienta Call Center jako Doradca do spraw ubezpieczeń komunikacyjnych, a od 10 lat jest częścią zespołu E-Commerce w dziale Digital. Aktualnie odpowiada za redakcje, recenzję i publikację treści na stronie internetowej uniqa.pl, ale jednocześnie prowadzi projekty z zakresu analityki, cyfryzacji oraz prototypowania udogodnień UX/UI dla Klientów od strony biznesowej.  

Udostępnij poradę

Te porady mogą Cię zainteresować
uszkodzone pojazdy

Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania z polisy? Odmowa wypłaty odszkodowania z ubezpieczenia OC sprawcy i z AC

Ubezpieczenia OC i Autocasco zapewniają szeroką ochronę. Wystarczy, że zgłosisz szkodę i dostarczysz wymaganą przez towarzystwo dokumentację, a następnie poczekasz na decyzję. Co jednak zrobić, gdy ubezpieczyciel nie chce wypłacić odszkodowania? Kiedy może tak zdecydować?

Czytaj dalej

Gotówkowe i bezgotówkowe rozliczenie AC – jakie są różnice?

W przypadku wystąpienia szkody sposób wypłaty odszkodowania w ramach polisy AC uzależniony jest od wyboru właściciela pojazdu. Wyróżnia się gotówkowe i bezgotówkowe rozliczenie AC. Warto przy tym pamiętać, że kwestie te określa się już przy podpisywaniu umowy.

Czytaj dalej
SUPER OFERTA
15% zniżki

OC już od 321 zł/rok!

Ubezpieczenie
samochodu

Zgłoś sprawę
online
Odnów polisę