Reklamacje oraz pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich
1)Osoba fizyczna będąca ubezpieczającym, ubezpieczonym lub osobą uprawnioną z umowy ubezpieczenia.
Reklamacją jest każde wystąpienie, w tym skarga i zażalenie, zawierające zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., UNIQA TFI S.A. lub UNIQA PTE S.A.
Reklamacją usług świadczonych przez UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., UNIQA TFI S.A. lub UNIQA PTE S.A. nie jest wystąpienie zawierające zastrzeżenia osób fizycznych będących klientami brokera ubezpieczeniowego lub multiagenta ubezpieczeniowego, dotyczące działań tych podmiotów w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.
2)Osoba prawna lub spółka nieposiadająca osobowości prawnej będąca ubezpieczającym, ubezpieczonym lub poszukującym ochrony ubezpieczeniowej.
Reklamacją jest każde wystąpienie, w tym skarga i zażalenie, zawierające zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., UNIQA TFI S.A. lub UNIQA PTE S.A.
Reklamacją usług świadczonych przez UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. lub UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. nie jest wystąpienie osoby prawnej lub spółki nieposiadającej osobowości prawnej, zawierające zastrzeżenia dotyczące działań brokera ubezpieczeniowego lub multiagenta ubezpieczeniowego w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.
1. Reklamacje można składać w następujący sposób:
- wypełniając formularz on-line:
- UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
- UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
- UNIQA PTE S.A.
- UNIQA TFI S.A.
- dzwoniąc na naszą infolinię +48 22 599 95 22
- odwiedzając naszą dowolną jednostkę obsługującą klientów - mapa oddziałów - ustnie do protokołu lub na piśmie
- pisząc do nas na adres siedziby lub odwiedzając naszą siedzibę: ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa
2. Odpowiedzi na reklamację udzielimy na piśmie albo w przypadku reklamacji wniesionej przez osobę fizyczną – pocztą elektroniczną, jeżeli osoba fizyczna składająca reklamację złoży wniosek o udzielenie odpowiedzi w tej formie. Dodatkowo, na wniosek osoby składającej reklamację, fakt jej złożenia potwierdzimy pisemnie lub w inny uzgodniony sposób. Złożenie reklamacji niezwłocznie po powzięciu zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie.
W przypadku braku danych kontaktowych osoby składającej reklamację, przy jej składaniu należy podać następujące dane: imię, nazwisko, adres korespondencyjny lub adres e-mail (w razie wyboru takiej formy kontaktu).
Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, podmiotowi który wystąpił z reklamacją w tym terminie zostanie wysłana informacja o przyczynie opóźnienia i okolicznościach, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy. W takim przypadku odpowiedź na reklamację zostanie udzielona nie później niż w terminie 60 dni od dnia jej otrzymania.
UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. lub UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., UNIQA TFI S.A., UNIQA PTE S.A. i UNIQA OFE podlegają nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
Na podstawie art. 31 Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich informujemy, że podmiotem uprawnionym dla:
1) UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.,
2) UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A,
3) UNIQA PTE S.A. i UNIQA OFE,
4) UNIQA TFI S.A.
do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami w rozumieniu tej ustawy jest Rzecznik Finansowy (ul. Nowogrodzka 47a, 00-695 Warszawa; www.rf.gov.pl).
Ponadto informujemy, że istnieje możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami, drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej. Platforma umożliwia dochodzenie roszczeń wynikających z umów oferowanych przez Internet (zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE), zawieranych między konsumentami mieszkającymi w UE a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w UE. Platforma znajduje się na stronie: ec.europa.eu/consumers/odr/.
Informujemy również, iż istnieje możliwość polubownego rozwiązywania sporów między uczestnikami rynku finansowego przed Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego („Sąd Polubowny”). W szczególności dotyczy to sporów wynikających ze stosunków umownych między podmiotami podlegającymi nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego, a odbiorcami usług świadczonych przez te podmioty. Sąd Polubowny może prowadzić również postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz regulaminie Sądu Polubownego. UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. lub UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A deklarują wolę polubownego rozwiązywania sporów ze swoimi klientami przed ww. Sądem Polubownym.